Publikacja strony 'Rejestr Danych kontaktowych'
REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH
Wniosek o wpis, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w RDK można złożyć w każdym urzędzie niezależnie od miejsca zamieszkania.
Każda osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, posiadająca PESEL może złożyć wniosek podczas załatwiania spraw w ewidencji ludności, Urzędzie Stanu Cywilnego, czy składając wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Dane w rejestrze są dostępne po dokonaniu aktywacji kodem otrzymanym sms-em na telefon komórkowy w chwili złożenia wniosku o wpis do rejestru – kod należy podać urzędnikowi, który nim zatwierdzi wpis lub też w ciągu 24 godzin od otrzymania kodu można aktywować wpis danych do rejestru wchodząc na stronę www.obywatel.gov.pl i zatwierdzić kodem wpis.
Dokumenty do pobrania:
klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w rejestrze danych kontaktowych.pdf
wniosek o wpis do rejestru danych kontaktowychaktualizację danych usunięcie danych.pdf