Publikacja strony 'Referat Finansowy'
Referat Finansowy - kierownik Mirosława Skrzypek
Do zakresu działania referatu finansowego należą sprawy dotyczące prowadzenia środków publicznych ich rozdysponowanie, zapewnienie dyscypliny budżetowej , prowadzenie księgowości budżetowej, wymiaru podatków i opłat, prowadzenie kasy Urzędu, a w szczególności:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- opracowywanie projektu budżetu oraz nadzór na jego wykonaniem,
- pobieranie i gromadzenie dochodów,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów,
- księgowanie dochodów i wydatków budżetowych,
- opracowywanie projektów uchwał Rady gminy i Zarządzeń Wójta w sprawach budżetu,
- sporządzanie list płac, prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników urzędu, jednostek organizacyjnych gminy oraz zatrudnionych przy robotach publicznych i pracach interwencyjnych,
- współpraca z regionalną izbą obrachunkową, urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych, bankiem wykonującym obsługę urzędu gminy
- sprawdzanie dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym,
- księgowanie funduszy celowych i funduszu socjalnego,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i rozliczanie inwentaryzacji,
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych ,
- prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych ,
- prowadzenie egzekucji należności budżetowych,
- zarządzanie środkami publicznymi i długiem publicznym,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- zaopatrzenie i ewidencja druków ścisłego zarachowania,
- dokonywanie wymiaru podatków i opłat: rolnego, leśnego,od nieruchomości, od posiadania psów, od środków transportowych,
- przygotowanie w trakcie roku podatkowego przypisów i odpisów w zakresie podatków i opłat,
- prowadzenie spraw związanych z umorzeniami, odroczeniami i rozkładaniem na raty oraz udzielania zwolnień i ulg podatkowych,
- prowadzenie ewidencji podatników,
- sporządzanie wymiaru czynszu dzierżawnego za grunty użytkowane rolniczo,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych organowi podatkowemu,
- prowadzenie ewidencji podatników,
- przygotowywanie kontokwitariuszy i rozliczanie ich,
- rozliczanie inkasentów z prowadzonego inkasa,
- naliczanie prowizji za inkaso,
- księgowanie wpływów z tytułu podatków, czynszu dzierżawnego za grunty użytkowane rolniczo,
- wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych, o wysokości dochodu z gospodarstwa rolnego i innych zaświadczeń właściwych dla tego referatu,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w prowadzonym zakresie,
- ochrona danych osobowych oraz informacji niejawnych w zakresie realizowanych zadań.