Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Stary Targ
Menu góra
Strona startowa Urząd Gminy Referaty Referat Finansowy
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Referat Finansowy, menu 55 - BIP - Gmina Stary Targ”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Referat Finansowy

Referat Finansowy

Referat Finansowy - kierownik Mirosława Skrzypek

Do zakresu działania referatu finansowego należą sprawy dotyczące prowadzenia środków publicznych ich rozdysponowanie, zapewnienie dyscypliny budżetowej , prowadzenie księgowości budżetowej, wymiaru podatków i opłat, prowadzenie kasy Urzędu, a w szczególności:

  1. wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
  2. opracowywanie projektu budżetu oraz nadzór na jego wykonaniem,
  3. pobieranie i gromadzenie dochodów,
  4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów,
  5. księgowanie dochodów i wydatków budżetowych,
  6. opracowywanie projektów uchwał Rady gminy i Zarządzeń Wójta w sprawach budżetu,
  7. sporządzanie list płac, prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników urzędu, jednostek organizacyjnych gminy oraz zatrudnionych przy robotach publicznych i pracach interwencyjnych,
  8. współpraca z regionalną izbą obrachunkową, urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych, bankiem wykonującym obsługę urzędu gminy
  9. sprawdzanie dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym,
  10. księgowanie funduszy celowych i funduszu socjalnego,
  11. prowadzenie ewidencji środków trwałych i rozliczanie inwentaryzacji,
  12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych ,
  13. prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych ,
  14. prowadzenie egzekucji należności budżetowych,
  15. zarządzanie środkami publicznymi i długiem publicznym,
  16. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  17. zaopatrzenie i ewidencja druków ścisłego zarachowania,
  18. dokonywanie wymiaru podatków i opłat: rolnego, leśnego,od nieruchomości, od posiadania psów, od środków transportowych,
  19. przygotowanie w trakcie roku podatkowego przypisów i odpisów w zakresie podatków i opłat,
  20. prowadzenie spraw związanych z umorzeniami, odroczeniami i rozkładaniem na raty oraz udzielania zwolnień i ulg podatkowych,
  21. prowadzenie ewidencji podatników,
  22. sporządzanie wymiaru czynszu dzierżawnego za grunty użytkowane rolniczo,
  23. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych organowi podatkowemu,
  24. prowadzenie ewidencji podatników,
  25. przygotowywanie kontokwitariuszy i rozliczanie ich,
  26. rozliczanie inkasentów z prowadzonego inkasa,
  27. naliczanie prowizji za inkaso,
  28. księgowanie wpływów z tytułu podatków, czynszu dzierżawnego za grunty użytkowane rolniczo,
  29. wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych, o wysokości dochodu z gospodarstwa rolnego i innych zaświadczeń właściwych dla tego referatu,
  30. sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w prowadzonym zakresie,
  31. ochrona danych osobowych oraz informacji niejawnych w zakresie realizowanych zadań.

Metryka

data wytworzenia
2019-10-04
data udostępnienia
2019-10-04
sporządzone przez
Kowalczyk Alicja
opublikowane przez
Alicja Kowalczyk
ilość odwiedzin
429
rejestr zmian
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.