Referat Rozwoju Gospodarczego
Referat Rozwoju Gospodarczego - kierownik Grzegorz Przytuła
Do zakresu działania referatu rozwoju gospodarczego należą sprawy gospodarki nieruchomościami, zagospodarowania przestrzennego, rolnictwa, leśnictwa, ochrony środowiska, promocji i pozyskiwania środków pozabudżetowych, a w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem pod względem prawnym wraz z założeniem ksiąg wieczystych nieruchomości nie zabudowanych i zabudowanych do sprzedaży i oddania w użytkowanie wieczyste,
- przygotowanie i ogłaszanie przetargów na wykonanie wyceny nieruchomości,
- przygotowanie do sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemcy,
- przygotowanie do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości i lokali,
- prowadzenie spraw związanych z przejęciem lub wykupem gruntów od osób prawnych,
- prowadzenie wykupu gruntów od osób fizycznych niezbędnych pod rozbudowę urządzeń komunalnych,
- sporządzanie informacji - ofert o mieniu gminy,
- prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości gminnych,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą prawa własności gruntów na rzecz ich użytkowników wieczystych,
- stwierdzenie nabycia prawa własności gruntu przez jego użytkownika wieczystego,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych,
- współpraca z jednostkami współpracującymi na rzecz rolnictwa,
- opracowywanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- sporządzanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego przestrzennego współpraca z samorządami przy budowie programu rozwoju regionalnego – promocja gminy,
- podejmowanie czynności o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy, wykonywanie usług lub czynności budowlanych- opłacanych w całości lub części ze środków publicznych,
- prowadzenie ewidencji budynków,
- nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom /budynkom/, nazewnictwa ulicom oraz nazw miejscowościom,
- umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic, miejscowości i placów,
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
- zarządzanie drogami gminnymi w zakresie w zakresie planowania budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony oraz utrzymanie dróg w okresie zimowym,
- opracowywanie planów zaopatrzenia w energię elektryczną na terenie gminy,
- prowadzi sprawy oświetlenia dróg na terenie gminy,
- realizowanie zadań inwestycyjnych,
- przygotowywanie wniosków przyznanie środków finansowych na inwestycje,
- prowadzenie ewidencji zabytków kultury,
- organizowanie przeglądów budynków gminnnych w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i instalacji odgromowej,
- współdziałanie z administracją rządową w sprawach nadzoru urbanistyczno- architektonicznego i budowlanego,
- wykonywanie remontów obiektów gminnych,
- realizowanie zadań inwestycyjnych,
- ochrona środowiska przed negatywnymi skutkami,
- 33/ uzgadnianie sposobu postępowania z odpadami i opiniowanie składanie odpadów niebezpiecznych,
- 34/ opracowywanie planu przychodów przychodów, rozchodów gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz gospodarowanie tym funduszem,
- ochrona przed powodzią oraz organizacja ewakuacji ludności z terenów bezpośrednio zagrożonych,
- współdziałanie w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt i prawo łowieckie,
- współpraca z organami inspekcji ochrony roślin i weterynarii,
- opiniowanie wprowadzania zakazu uprawiania niektórych roślin lub zakazu stosowania materiału siewnego,
- organizacja akcji pn. „ sprzątanie świata ’’, i „ Dzień Ziemi ”
- prowadzenie rejestracji ras psów uznanych za agresywne,
- realizacja zadań z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminie,
- pomoc rolnikom, których uprawy dotknięte zostały zniszczeniami/ susza, powódź, itp. /
- nadzór nad gospodarką ściekową,
- nadzór nad działalnością Spółek Wodnych,
- gromadzenie informacji o programach pomocowych Unii Europejskiej,
- nadzór nad wdrażaniem programów pomocowych kierowanych z Unii,
- pozyskiwanie informacji i nadzór na realizacją programów krajowych i zagranicznych w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju rolnictwa, zwalczania bezrobocia, aktywizacji zawodowej, a także ochrony zdrowia i pomocy społecznej w gminie,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w prowadzonym zakresie,
- ochrona danych osobowych oraz ochrona informacji niejawnych w zakresie prowadzonych spraw,
Szczegółowe zadania pracowników referatu zostały określone w zakresie czynności i obowiązków.