Zarządzenie nr 20a/2023
Zarządzenie Nr 20a/2023
Wójta Gminy Stary Targ
z dnia 24.03.2023 r.
w sprawie wprowadzenia aktualizacji Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie Urzędu Gminy Stary Targ
na podstawie art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 222 § 1 Kodeksu pracy zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadza się Regulamin funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie Urzędu Gminy Stary Targ, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
- 2
Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się pracownikowi na stanowisku ds. obsługi informatycznej.
- 3
Pracowników Urzędu zobowiązuje się do zapoznania z zapisami niniejszego regulaminu wraz z załącznikami.
- 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia
Nr 20a/2023 Wójta Gminy Stary Targ w sprawie wprowadzenia aktualizacji Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie Urzędu Gminy Satry Targ
z dnia 24.03.2023 r.
R E G U L A M I N
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego
na terenie Urzędu Gminy Stary Targ.
§ 1
- Regulamin określa zasady funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie Urzędu Gminy Sary Targ, obszaru przyległego do tego Urzędu (zwanego dalej „monitoringiem”), reguły rejestracji i zapisu informacji z monitoringu oraz sposób zabezpieczenia zapisu z kamer monitoringu, a także możliwość udostępniania zgromadzonych w ten sposób danych.
- Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych,
- Administratorem systemu monitoringu jest Gmina Stary Targ.
§ 2
Celem instalacji monitoringu w Urzędzie jest:
- zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
- zapewnienie bezpieczeństwa pracowników Urzędu,
- ochrona mienia Gminy Stary Targ,
- zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Gminę Stary Targ na szkodę.
§ 3
- System monitoringu wizyjnego obejmuje w szczególności: kamery, rejestratory, okablowanie i oprogramowanie monitoringu, a ponadto miejsce podglądu obrazów z rejestratorów (serwerownia). Wykaz miejsc, w których znajdują się kamery monitoringu zawiera Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Urząd Gminy posiada monitoring zewnętrzny (obejmujący obszar wokół budynku Urzędu Gminy).
- Monitoring podlega nadzorowi przez wyznaczonego pracownika wskazanego w § 2 Zarządzenia.
- Obsługę informatyczną systemu sprawuje pracownik wskazany w 2 Zarządzenia, który, ma dostęp do:
- bezpośredniego podglądu obrazów z rejestratorów;
- urządzenia rejestrującego;
- zapisów z kamer.
- Do zapoznania się z zapisami z kamer i rejestratorów z monitoringu na terenie Urzędu, obszaru do niego przyległego upoważnieni są:
- Wójt Gminy Satry Targ a w wypadku, określonym w § 5 ust. 4 również osoby (organy) tam wymienione;
- Sekretarz Gminy,
- Pracownik na stanowisku ds. obsługi informatycznej,
- inne osoby i podmioty na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 4
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisowi na nośniku danych, podlega tylko obraz z kamer systemu monitoringu wizyjnego, bez rejestracji dźwięku.
- Dane pochodzące z nagrań umożliwiające identyfikację osoby, zarejestrowane
i przechowywane uważane są za dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej Rozporządzeniem. - Nagrania z monitoringu przechowywane są nie dłużej, niż 30 dni, a następnie są kasowane poprzez nadpisywanie.
- Spis miejsc, w których zainstalowane są elementy systemu monitoringu oraz miejsce ich zapisu stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Wejście do pomieszczenia, gdzie przechowywane są nagrania z monitoringu jest możliwe w obecności Wójta Gminy Stary Targ, Sekretarza Gminy lub pracownika ds. obsługi informatycznej.
§ 5
- Informacja o funkcjonowaniu monitoringu wizyjnego podawana jest poprzez rozmieszczenie tablic z piktogramem kamery przy wjeździe na parking urzędu, przy wejściach do budynku Urzędu i wewnątrz budynku urzędu, zgodnie z wykazem miejsc, który został opisany w Załączniku nr 1.
- Na tablicy ogłoszeń, na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Stary Targ oraz na stronie internetowej Gminy Sary Targ zamieszcza się:
Klauzulę informacyjną w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia stanowiącą Załącznik nr 2.
Każdy nowy pracownik przed dopuszczeniem do pracy otrzymuje pisemną informację
o stosowaniu monitoringu na terenie Urzędu Gminy, której wzór stanowi załącznik numer 3 do niniejszego Regulaminu.
- Dane zapisane na nośniku nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Udostępnianie nagrań jest możliwe organom lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Udostępnienie następuje po wyrażeniu zgody przez Wójta Gminy Stary Targ lub w przypadku jego nieobecności przez Sekretarza Gminy.
- Osoba zainteresowana zabezpieczeniem zapisu z monitoringu wizyjnego na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się do Wójta Gminy Stary Targ z pisemnym wnioskiem o sporządzenie jego kopii, wskazując dokładną datę, a także czas i miejsce zdarzenia.
- Kopia sporządzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej – załącznik nr 4 przechowywana jest w zamkniętym pomieszczeniu i udostępniania uprawnionym organom. W przypadku bezczynności uprawnionych organów kopia jest niszczona po upływie trzech miesięcy od dnia jej sporządzenia, a z czynności tej sporządza się protokół.
- Zapis z monitoringu wizyjnego wydawany jest za pokwitowaniem.
- Udostępnianie nagrań z monitoringu jest ewidencjonowane w „Rejestrze udostępnionych nagrań z monitoringu Urzędu Gminy Stary Targ.”, prowadzonym przez osobę wskazaną w
- 3 ust. 4 niniejszego Regulaminu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.
§ 6
Regulamin monitoringu dostępny jest na stronie internetowej Gminy Stary Targ oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, a także w sekretariacie.
- 7
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Wójta Gminy Stary Targ.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji
monitoringu wizyjnego na terenie
Urzędu Gminy Satry Targ.
Wykaz miejsc w których znajdują się kamery monitoringu:
- Kamery znajdują się:
Kamery zewnętrzne – wejście do budynku 1 szt. oraz 2 szt. od strony parkingu na tyłach budynku.
- Miejsce rejestracji obrazu z monitoringu - Serwerownia
- Miejsce podglądu – Serwerownia
Załącznik nr 2 do Regulaminu
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji
monitoringu wizyjnego na terenie
Urzędu Gminy Stary Targ.
KLAUZULA INFORMACYJNA – monitoring wizyjny
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
Gmina Stary Targ prowadzi monitoring wizyjny budynku Urzędu Gminy Stary Targ oraz obszaru wokół niego.
- Administratorem danych przetwarzanych w ramach stosowanego monitoringu wizyjnego (systemu monitoringu) jest Gmina Stary Targ reprezentowana przez Wójta (ul. Główna 20, 82-410 Stary Targ, tel. 55 640 50 50, e-mail: sekretariat@gminastarytarg.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
1) zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
2) zapewnienie bezpieczeństwa pracowników Urzędu,
3) ochrona mienia Gminy Stary Targ.,
4) zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Gminę Stary Targ na szkodę.
Podstawę prawną wprowadzenia monitoringu stanowią art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 222 § 1 Kodeksu pracy.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres nieprzekraczający 30 dni w zakresie zapisu z monitoringu; Termin ten może ulec przedłużeniu w sytuacji, gdy nagrania z monitoringu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa, bądź w sytuacji, gdy administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu. Przedłużenie terminu może nastąpić do czasu prawomocnego zakończenia postępowania w zakresie wniosków, rejestrów – 5 lat.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
- Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Nieprzekazanie danych udostępnianych dobrowolnie pozostaje bez wpływu na rozpoznanie sprawy.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. dostawcom usług hostingu poczty mailowej w przypadku korespondencji prowadzonej elektronicznie (home.pl S.A, ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin), dostawcy usług informatycznych w zakresie elektronicznego zarzadzania w urzędzie (Zakład Elektronicznej Techniki Obliczeniowej sp. zo.o., ul. 4 Marca 38, 75-708 Koszalin), a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. W przypadku korespondencji prowadzonej listownie odbiorcą danych będzie dostawca usług pocztowych.*
*odbiorcy danych do każdorazowej weryfikacji
Załącznik nr 3 do Regulaminu
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji
monitoringu wizyjnego na terenie
Urzędu Gminy Stary Targ.
Oświadczenie
dotyczącego monitorowania
Ja, …………………………………………………………. wykonujący pracę na stanowisku…………………………………………………………………..w Urzędzie Gminy w Starym Targu przyjmuję do wiadomości, że na terenie Urzędu stosowany jest monitoring wizyjny, w celu zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, zapewnienie bezpieczeństwa pracowników Urzędu, ochrona mienia Gminy Stary Targ, zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Gminę Stary Targ na szkodę
| _____________________________________________ |
| (imię i nazwisko – czytelny podpis; data złożenia oświadczenia, miejscowość) |
Załącznik nr 4 do Regulaminu
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji
monitoringu wizyjnego na terenie
Urzędu Gminy Satry Targ
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE ZAPISU MONITORINGU
Gmina Stary Targ
reprezentowana przez Wójta Gminy
- Główna 20, 82-410 Stary Targ,
adres e- mail: sekretariat@gminastarytarg.pl
Wnioskodawca:
Dane adresowe:
..............................................
..............................................
..............................................
..............................................
Wnioskuję o udostępnienie zapisu monitoringu/ zabezpieczeniem zapisu z monitoringu wizyjnego na potrzeby przyszłego postępowania.
Wskazuję dokładną datę zdążenia:................................................
Czas zdążenia:...............................................................................
Miejsce zdarzenia:.........................................................................
KLAUZULA INFORMACYJNA – monitoring wizyjny
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
Gmina Sary Targ prowadzi monitoring wizyjny budynku Urzędu Gminy Stary Targ oraz obszaru wokół niego.
- Administratorem danych przetwarzanych w ramach stosowanego monitoringu wizyjnego (systemu monitoringu) jest Gmina Stary Targ reprezentowana przez Wójta (ul. Główna 20, 82-410 Stary Targ, tel. 55 640 50 50, e-mail: sekretariat@gminastarytarg.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
1) zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
2) zapewnienie bezpieczeństwa pracowników Urzędu,
3) ochrona mienia Gminy Stary Targ.,
4) zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Gminę Stary Targ na szkodę.
Podstawę prawną wprowadzenia monitoringu stanowią art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 222 § 1 Kodeksu pracy.
W przypadku dobrowolnego udostępniania przez Państwa danych osobowych innych niż wynikające z obowiązku prawnego, podstawę legalizującą ich przetwarzanie stanowi wyrażona zgoda na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Udostępnione dobrowolnie dane w rodzaju nr telefonu, adres e- mail będą przetwarzane w celu nawiązania kontaktu w zakresie złożonego wniosku.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres nieprzekraczający 30 dni w zakresie zapisu z monitoringu; Termin ten może ulec przedłużeniu w sytuacji, gdy nagrania z monitoringu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa, bądź w sytuacji, gdy administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód
w postępowaniu. Przedłużenie terminu może nastąpić do czasu prawomocnego zakończenia postępowania w zakresie wniosków, rejestrów – 5 lat. - Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
- Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Nieprzekazanie danych udostępnianych dobrowolnie pozostaje bez wpływu na rozpoznanie sprawy.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. dostawcom usług hostingu poczty mailowej w przypadku korespondencji prowadzonej elektronicznie (home.pl S.A, ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin), dostawcy usług informatycznych w zakresie elektronicznego zarzadzania w urzędzie (Zakład Elektronicznej Techniki Obliczeniowej sp. zo.o., ul. 4 Marca 38, 75-708 Koszalin), a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. W przypadku korespondencji prowadzonej listownie odbiorcą danych będzie dostawca usług pocztowych.*
przed przekazaniem klauzuli/publikacją zapis poniższy należy usunąć
*odbiorcy danych do każdorazowej weryfikacji
Załącznik nr 5 do Regulaminu
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji
monitoringu wizyjnego na terenie
Urzędu Gminy Stary Targ.
Rejestr udostępnionych nagrań z monitoringu wizyjnego na terenie Urzędu Gminy Stary Targ.
Lp. | Dane wnioskodawcy | Numer sprawy | Data złożenia wniosku | Przedmiot wniosku | Osoba załatwiająca wniosek | Sposób załatwienia wniosku | Potwierdzenie odbioru nośnika | Podpis osoby składającej wniosek | Podpis osoby udostępniającej nagranie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|